It looks like you're from United States of America?
Visit our international page for a better experience.
Visit dockstasko.com
0
Svenska
Din shoppingbag
Din shoppingbag är tom.

Köpvillkor hos Docksta Sko.

Våra priser

Alla våra prisangivelser är inkl. moms.

Leverans

Vi skickar din order samma dag eller senast dagen därpå under vardagar. Finns inte produkten på lager meddelar vi dig via email eller telefon. Tillverkningstiden kan variera mellan 1-3 veckor.  Var vänlig kolla din mail efter beställning för orderbekräftelse eller meddelande från oss. Om Ni inte fått någon orderbekräftelse kolla först skräpposten innan Ni tar kontakt med oss. 

Under högtider och semesterperioden kan leveranstiden bli något längre om önskade skor inte finns i lager då fabriken stänger under julledighet samt för semester i juli. Fabriksbutiken och kundtjänsten är öppen hela sommaren och vi skickar skor varje vardag året runt för webbförsäljningar. 

Betalning

Docksta sko använder Klarna Checkout som betallösning. Ni kan välja att betala med kort eller faktura. Alla frågor kring betalningar hänvisas till Klarnas kundtjänst 08-120 120 10 alternativt chatta med dem på deras hemsida www.klarna.com/se/kundservice/
Ni kan även ladda ner Klarnas app för enklare hantering av betalningar. 

Docksta Sko använder Stripe som betallösning på internationella hemsidan. 
Ni behöver vara fyllda 18 år för att lägga order hos Docksta Sko. 

Frakt

Docksta Sko kan erbjuda fraktfritt för alla ordrar över 1.000 kr. För ordrar under 1.000 kr tillkommer en fraktavgift på 59 kr. Vi samarbetar med Postnord i Sverige. 

Frakt för internationella ordrar varierar beroende på land. Se vår internationella hemsida www.dockstasko.com för mer information. Vi samarbetar med DHL Express för samtliga ordrar utanför Sveriges gränser. 

Ej uthämtat paket

Ej utlösta varor faktureras med en frakt- och exp. avgift på 250 kronor till den som lägger beställningen. Denna avgift täcker vår fraktkostnad tur och retur till ombudet samt en extra hanteringsavgift som Postnord tar ut. 

ÅNGERRÄTT

Ni som kund har rätt att ångra ert köp genom att meddela Docksta Sko detta skriftligen inom en ångerfrist om 14 dagar. Ångerrätten innebär att Ni som kund har rätt att lämna tillbaka varan och få er betalning åter. Detta förutsätter att varan är oanvänd och i samma skick som vid mottagandet. Ett returformulär skall fyllas i och sedan skickas tillsammans med de returnerade produkterna. Varan ska återlämnas i orginalförpackning som ska vara i samma skick som vid mottagandet. 

Returformulär
Ni som kund kan företrädesvis välja att använda Docksta Skos returformulär. Det skickas ut tillsammans med den beställda fraktsedel. Ni kan också ladda ner den här.
Alternativt kan Ni använda Konsumentverkets Ångerblankett som går att ladda ner här. 

Tänk på följande när ni provar produkter.
Prova endast produkterna inomhus för att undvika slitage på yttersulor. Använd sockor när Ni provar skorna för att inte lämna märken från fötterna på innersulan. Om dessa instruktioner inte följs har Docksta Sko rätt till ersättning för värdeminskning eftersom vi inte kan sälja produkten vidare till nästa kund.

När börjar ångerfristen löpa?
Ångerfristen börjar löpa 14 dagar från att Ni som kund tagit emot varan. Om köpet avser flera varor som levereras vid olika tidpunkter börjar fristen löpa den dag Ni tagit emot den sista varan.

Undantag från ångerrätten
Varor som är specialtillverkade efter kundens önskemål har ingen ångerrätt.

Returfrakt
Det är Ni som kund som betalar returfrakten om inte annat är överenskommet med Docksta Sko. Följ noga våra instruktioner för returer. Vid returer från andra länder än Sverige tillkommer kostnader för eventuell tull samt deklarationer.

Mer information om ångerrätten hittar Ni i Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler SFS 2005:59. 

Byte och retur

Ni som kund har alltid 14 dagars öppet köp och bytesrätt när ni handlar på vår webbsida och i vår fabriksbutik. En retur förutsätter dock att emballage och vara är oanvänd och i samma skick som vid mottagande.

Vid byte och retur skickas varorna till oss enligt följande sätt;  

1•  Gå in på vår hemsida och beställ en retursedel. 

2•  Vi skickar retursedel samt ett returformulär till din mejl som Ni sedan kan skriva ut. Retursedlarna hanteras och skickas ut under vardagar 8-16. Kontrollera din skräppost innan ni tar kontakt med oss om Ni inte fått något mejl.

3•  Fyll i bifogat returformulär och lägg tillsammans med kartongen.

4•  Slå in kartongen i ett skyddande emballage och klistra på retursedeln. 

5•  Lämna in hos Postnords ombud. 

6•  Ni står för returfrakten till oss (Klarna) och vid byte bjuder Docksta Sko på frakten för er nya vara. Kostnad för retur/byte är 59:-

7•  När vi fått tillbaka varorna, skickar vi nya till er om ni vill byta alternativt makulerar ordern vid retur och meddelar Klarna.

Obs! Det går endast att byta till varor i samma prisklass eller lägre. Vill ni byta till en vara i en högre prisklass behöver ni göra en retur och lägga en ny order. Detta pga av Klarnas betalningsrestriktioner. 

REKLAMATION

Vill Ni som kund reklamera en produkt skall Ni alltid först ta kontakt med Docksta Sko. I vissa fall kan det räcka med ett mejl med foton som tydligt visar vad Ni vill reklamera men ibland behöver produkten även returneras till Docksta Sko för att vi ska kunna göra en bedömning om det är ett fabrikationsfel och vi därmed kan godkänna reklamationen. Efter det kan eventuell godkänd reklamation returneras till Docksta Sko. Vidare instruktioner fås tillsammans med beslutad åtgärd. 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev